Verslo reklamavimas internete

Vis didesnė dalis Lietuvos verslo persikelia į internetą. Tai nebe naujovė, o privalumas ir netgi būtinybė. Šiandien kokybiškas paslaugas įprasta reklamuoti paieškos sistemose, socialiniuose tinkluose, forumuose, o dabar ir reklaminiuose portaluose.

Reklaminiai portalai? Ar tikrai?

Klaidinga manyti, jog bet kokia reklama yra gera reklama. Galbūt todėl šiandien internete gausu įvairiausio SPAM‘o, lietuviškai dar vadinamo reklaminio šlamšto. Kai informacinių šaltinių internete tiek daug, tiek užsakovams, tiek savo srities specialistams ir net įmonėms darosi vis sunkiau rasti tinkamą reklamos sprendimą. Įprastos reklamos padeda atkreipti tik dalį žmonių dėmesio ir tik retais atvejais tai padeda parduoti paslaugas.

Tuo tarpu reklaminiai portalai, pavyzdžiui, Reklamele.lt siūlo itin patrauklią bendradarbiavimo išeitį. Tai portalas, skirtas įmonėms bei laisvai samdomiems darbuotojams, kurie siekia reklamuoti savo siūlomas paslaugas, prekes ar produktus. Visi specialistai vienoje vietoje!

Kokia nauda iš to Jums?

Jei turite nuosavą verslą ir teikiate paslaugas, tikriausiai norėsite, kad jūsų verslo reklama būtų lengvai matoma klientams, kurie ir ieško būtent jūsų pagalbos. Informacinio pobūdžio reklaminiai portalai vilioja ne tik laisvai samdomus darbuotojus ar įmones, bet ir paslaugų užsakovus, kurie siekia surasti kokybiškas paslaugas. Didelis ir tikslus lankytojų srautas didina pardavimus, todėl ši reklamos išeitis yra inovatyvi.

Nesvarbu, ar tai paslaugos, ar konkrečios prekės, Reklamele.lt ir vienos, ir kitos rūšies verslui suteikia unikalų reklamos sprendimą, orientuotą ne į paprastų žmonių, o į konkrečių klientų auditoriją. Kuo daugiau žmonių ieškos šių paslaugų, tuo didesnė kyla galimybė parduoti.

Ar verta?

Internete gausu ne tik vertingos informacijos, bet ir kokybiškų paslaugų ar prekių. Visa tai pateikiama reklamos forma, kuria užterštas beveik visas internetas. Tokioje plačioje erdvėje specialistams darosi vis sunkiau surasti užsakovų, o užsakovams – profesionalių paslaugų. Būtent taip reklaminiai portalai padeda išspręsti problemą. Jie klientui pateikia aktualią informaciją, o verslo savininkams – pelningą išeitį.

Reklamą galima sukurti įvairiai, tačiau geriausia orientuotis į tikslinę auditoriją, kuriai nereikia per prievartą siūlyti paslaugų, kuri ieško savo srities specialistų ir kokybiškų paslaugų.

Koks SEO tekstų rašytojas yra geras rašytojas?

Jūsų įmonės svetainei reikalingas geras ir įdomus turinys? Norite, kad Jūsų svetainė būtų randama paieškos sistemose? Norite sulaukti daugiau lankytojų ir dar daugiau pirkėjų? Jums reikalingas SEO tekstų rašytojas. Tai profesionalus asmuo, galintis padėti populiarinti Jūsų svetainę, kurdamas specialius paieškų sistemoms patinkančius tekstus. Galite pamanyti, kad SEO tekstai yra paprastas užsiėmimas, tačiau, kad būtų pasiektas geras rezultatas, reikia rinktis tik profesionalias ir kokybiškas SEO paslaugas. Kaip žinoti, ar internete rastas SEO rašytojas yra geras ir patikimas?

Patirtis

Pirmiausia, kiekvienas save gerbiantis rašytojas, siūlydamas savo paslaugas turi pasidalinti savo jau nudirbtais darbais. Tai gali būti jo tekstų pavyzdžiai, puslapių, kuriems jis kūrė tekstus adresai. Taip pat savo svetainėse rašytojai nuolat rašo naujus SEO tekstus, kuriuos galite skaityti ir vertinti jų rašymo kokybę. Manote, kad ne visi rašytojai nori dalintis savo darbais viešai? Visada galima paprašyti, kad toks žmogus atsiųstų savo tekstų pavyzdžių. Tačiau ar tai geras internetinių tekstų rašytojas, jei jo tekstų pavyzdžių nėra internete?

Kokybė

Prieš užsakant iš rašytojo tekstus, patartina pasiteirauti, ar jis kuria kokybiškus tekstus ar visiškus SEO. Jei Jums reikia SEO tekstų, kuriais norite užpildyti savo puslapį, patartina užsakyti kokybiško turinio tekstus, kuriuos labiau vertina Google paieškos sistemos. Taip ne tik užtikrinsite papildomų lankytojų per paieškos sistemas, tačiau ir išlaikysite savo svetainės gerą įvaizdį. Neverta pamiršti, kad kuo rašytojas labiau geba kurti kokybiškus tekstus, tuo daugiau papildomų lankytojų jis Jums gali pritraukti. Kadangi gero turinio tekstą visada malonu skaityti, o nuobodus tekstas gali skaitytojo ir „neužkabinti“.

Kaina

Vienas pagrindinių kriterijų, renkantis rašytoją, žinoma, yra kaina. Nuo ko ji priklauso? Dažniausiai nuo laiko, per kurį bus paruošiami Jūs tekstai ir nuo jų kokybės. Jei Jums paslaugų reikia itin greitai ir vos per kelias dienas Jūs jau norite gauti savo užsakymą, tikėtina, kad tekstų rašytojas už tai paprašys ir kiek didesnės sumos nei įprasta. Kada galima gauti nuolaidą? Dažniausiai tuomet, kai esate nuolatinis užsakovas. Rasti savo nuolatinį SEO tekstų rašytoją yra puikus būdas ne tik užtikrinti sau kokybiškesnes suteiktas paslaugas, bet ir šiokią tokią nuolaidą ar privilegijas.

Social Media arba socialinių tinklų rinkodara

Geri rinkodaros specialistai vadovaujasi principu, jog reikia ne tik koja kojon žengti su permainomis, tačiau gebėti numatyti ateities tendencijas ir visada būti laipteliu aukščiau nei kiti. Naudojami ne tik tokie tradiciniai rinkodaros „įrankiai“ kaip lauko reklamos, reklamos radijuje, televizijoje, spaudoje ar internete, tačiau žengiama ir į socialinių tinklų erdvę. Kalbame apie Social Media rinkodarą, kurią galima apibrėžti kaip rinkodarą socialiniuose tinkluose, turint tikslą plėsti potencialių klientų ratą.

Optimizavimo paieškos sistemoms specialistai iš SEOaudit tokio pobūdžio paslaugą ėmė teikti reaguodami į faktą, jog šiandien socialininiuose tinkluose (Facebook, Twitter, Youtube, Google+, LinkedIn), aktyviai dalyvauja ne tik jauni, tačiau vidutinio ar netgi vyresnio amžiaus asmenys, turintys skirtingą statusą visuomenėje bei užimantys įvairaus pobūdžio pareigas. Tad socialiniai tinklapiai yra puiki niša populiarinti siūlomas prekes ir paslaugas.

Kaip veikia Social Media rinkodara? Visų pirma, sukuriama paskyra socialiniame tinklapyje. Siekiant, jog būtum žinomas socialiniame tinklapyje, reikia pritraukti kuo daugiau žmonių, didinant taip vadinamą gerbėjų ratą. Viena iš galimybių to pasiekti – specialios programėlės, kurių dėka vis daugiau žmonių sužino apie užsakovo veiklą ir plačiau skleidžiama informacija. Sukurtas puslapis nefunkcionuos vien dėl jo egzistavimo fakto. Reikia žmones sudominti, išlaikyti ir vis skatinti sugrįžti. Dėl to publikuojama nauja informacija, gerbėjams teikiamas atgalinis ryšys – tai yra atsakinėjama į jų komentarus, aktyviai diskutuojama. Naudinga inicijuoti įvairiais akcijas bei konkursus, tuo siekiant pardavimo skatinimo.

Kalbant apie socialinių tinklų ir paieškos sistemų santykį, reikia pastebėti, jog kol kas jie didelės įtakos reitingavimui neturi. Vadinasi, nuo to, kaip aktyviai veikiama socialiniuose tinkluose, nepriklauso vieta paieškos sistemų reitinguose. Tačiau esminis socialinių tinklų privalumas yra tas, jog sudominus vieną asmenį, atsiranda didelė tikimybė, kad pastarasis pasidalins informaciją su panašius pomėgius turinčiais ir pritrauks kitus gerbėjus – potencialius klientus.

Prognozuojama, jog laikui bėgant socialinių  tinklų įtaką paieškos sistemoms labai išaugs. Tad jau šiandien vertėtų dirbti šioje srityje, nes rezultatai atsipirks su kaupu.

Maxima leidinys – ne tik supažindina, bet ir padeda apsipirkti

Galbūt šiais naujųjų technologijų laikais retas žmogus pradeda rytą nuo kavos puodelio ir naujausio laikraščio skaitymu rankose. Kavos gėrimo ritualas tikriausiai niekur ir nedingo, tačiau neabejotina, jog popierinę spaudą pamažu išstumia elektroniniai leidiniai, tad prabudus dažniausiai griebiame išmanųjį telefoną ar planšetinius kompiuterius. Juk žymiai patogiau – nereikia net lipti iš lovos, eiti pasiimti laikraščių. Dabar atsidarius pašto dėžutes dažniausiai randame sąskaitas, reklaminius lankstinukus ir žurnaliukus. Tačiau ir tarp jų galime rasti naudingos informacijos. Viena iš jų – tai Maxima leidinys  su naujausiomis akcijomis, nuolaidomis, žaidimais ir kitais vertingais pasiūlymais.

Išsamus, spalvingas, o svarbiausia – pakankamai daug nukainotų prekių siūlantis Maxima leidinys yra ne tik naudingas pavartyti namuose. Pasiėmus su savimi einant apsipirkti, juo galima naudotis kaip savotišku pirkinių sąrašu. Taip nepamiršite nusipirkti jus labiausiai sužavėjusių nukainotų produktų. Tai patogiau nei susidaryti sąrašą ranka – nereikia nieko rašyti, iliustracijos padeda greičiau surasti prekę parduotuvės lentynoje. Tai ypač aktualu atvykstantiems į prekybos centrą ne itin dažnai, taip siekiant vienu metu užsipirkti didelį kiekį prekių, pvz. savaitei, ir išvengiant dažno važinėjimo. Perkant negendančias prekes su nuolaidomis (pvz. higienos prekes, gėrimus, namų apyvokos daiktus) galima gerokai sutaupyti. Tam specialiai išleidžiami net keli skirtingi leidiniai pagal produktų grupes, pvz. alkoholinių gėrimų išparduotuvės pasiūlymai, akcijos naudojantis lojalumo kortele ar tiesiog naujų kolekcijų pristatomieji leidiniai. Tai puikus pagalbininkas apsiperkant ar tiesiog susipažįstant su naujomis prekėmis.

Maxima leidinys išleidžiamas reguliariai – kiekvieną savaitę, kurios metu galioja naujausios akcijos ir pasiūlymai (nebent anksčiau akcijos pabaigos baigtųsi prekių kiekis). Jį galite rasti visuose prekybos centruose prie įėjimų. Taip pat jį skaityti ir oficialiame prekybos centro puslapyje. Elektroninę versiją galite skaityti dviem skirtingais formatais, pasirinkite kas jums patogiau: ar animuota flash versija, o galbūt pdf formato leidinys, kurį galite parsisiųsti į kompiuterį ir net atsispausdinti. Yra galimybė šį leidinį užsiprenumeruoti – tokiu būdu niekuomet nepraleisite naujausių akcijų, o ir pasieksite šią informaciją greičiau nei kaskart junginėjant prekybos centro tinklalapį.

Reklama internete – rinkos tendencijos

Reklama internete populiarėja kiekvienais metais. Kai kuriose srityse interneto reklamos tempai auga itin greitai, jau aplenkė tradicinėse žiniasklaidos priemonės užsakomą reklamą. Kas nulėmė tokį spartų augimą?

Kaip ir bet kurios kitos žiniasklaidos priemonės, taip ir interneto populiarumas yra tiesioginė priežastis dėl padidėjusių reklamos apimčių. Reklamos internete nebuvo labai daug 2000 metais, kai internetu naudojosi vos 200 000 lietuvių. 2012 metais aktyvių interneto vartotojų skaičius pasiekė 1,5 mln. žmonių iš Lietuvos. + užsienyje gyvenantys tautiečiai. Tokia auditorija negali pasigirt nė vienas laikraštis ar žurnalas, taip pat ir radijas. Milijonas žiūrovų televiziją žiūri per itin retus įvykius, pavyzdžiui Eurovizijos dainų konkursas, Lietuvos krepšinio rinktinės lemiamos kovos svarbiose sporto renginiuose, visą dieną trunkančios labdaros akcijos. Tuo tarpu 1,5 mln žmonių bent kartą internetą atsiverčia be jokių papildomų raginimų ar įvykių.

Reklamos pamatuojamumas yra kita priežastis, dėl kurios reklama internete tapo tokia populiari. Juk ją galima parodyti visiškai tiksliai 235 452 žmonėms. Ar TV galėtų garantuoti tokią tikslią auditoriją. Internetas gali. Galima aiškiai nustatyti, kada turi būti rodoma interneto reklama, kam, kiek kartų ir net kokią žinutę transliuoti. Operuodami tiksliais skaičiais reklamos planuotojai gali nustatyti reklamos atsiperkamumą centų tikslumu. Tai efektyvumo garantas, dėl ši reklamos forma taip paplito.

Interaktyvumas yra dar viena priežastis, dėl kurios verslas renkasi reklamą internete. 360 laipsnių panoramos su jose „įmontuotais“ vaizdo klipais, galimybė peržiūrėti YouTube klipą su 3D akiniais. Galimybė vaizdo klipe vaikščioti ir matyti vaizdą lyg veikėjui – tai tik kelios naujovės, kurios vis labiau skinasi kelią į reklamos rinką. Tai itin pažangiomis technologijomis paremta reklama, kurią kas dieną jaunimas „suvartoja“ šimtais.

Reklamos socialumas yra labai galingas dalykas. Kažkas nufilmavo, kaip koks greito maisto restoranas padarė akciją, kai mėsainis buvo parduodamas po 1 centą, iš karto įkėlė į internetą, video buvo iš karto peržiūrėtas 1 milijoną kartų, restoraną apgulė minia, norinčių įsigyti mėsainį po vieną centą. Reklamos efektyvumas milžiniškas ir visa tai, kad kažkas pasidalino lyg ir mėgėjišku iš pirmo žvilgsnio vaizdo klipu… Iš tikrųjų jį sukūrė profesionali reklamos agentūra, suderino šią akciją su restoranu, šie pasiruošė specialias akcijos sąlygas, kad 1 centas už mėsainį tik tada, kai jis perkamas vienas, o kartu užsakoma didelė talpa Pepsikolos… Tai ne mistika, ne laimingas atsitiktinumas. Tai planuota virusinės reklamos internete kampanija, paplitusi socialiniuose tinkluose Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Foursquare, Google+ ir t.t. Kaip galima pasidalinti reklama televizijoje? Niekaip, nes per tą laiko, kol skambinsite draugui, kad įsijungtų 5 kanalą, reklama bus pasibaigusi. Kažin ar draugas pirks laikraštį vien dėl to, kad pasižiūrėtų reklamą? Internetas atveria nerealias galimybes. Reikia tik reklamą internete suplanuoti ir pasinaudoti visomis įmanomomis mokamomis ir nemokamomis priemonėmis.

Spauda ir reklama

Reklama mūsų gyvenime užima itin reikšmingą vietą. Pasižiūrėkite į vaikus. Jie sunkiai mokosi eilėraščių mokykloje, tačiau vos po kelių kartų puikiausiai kartoja reklamose išgirstus tekstus. Reklama veikia mūsų gyvenimą kiekvieną dieną, tad su jos principais reikia susipažinti kiekvienam.

„Reklama Twitteryje“.
– Puiku! Štai gera tema, apie ką galima „tweetinti“….

Spauda – kita sritis, kuri labiau priimtina verslui. Tai visi spaudiniai – vizitinės kortelės, lankstinukai, įvairūs leidiniai, plakatai ir kitokios spaudos technologijos, kurios padeda reklamuoti verslą.

Šiame puslapyje pabandysime pasidalinti tam tikromis žiniomis apie reklamą ir jos ypatumus.

Informacija bus paruošta straipsnių pavidalu, tačiau pabandysime pristatyti visų rūšių reklamą – tiek video, tiek spaudos, tiek interneto. Likite su mumis.