Google AdWords pradžiamokslis: kas yra mokestis už paspaudimą?

Sparčiai populiarėjanti Google AdWords reklama yra vienas greičiausių, paprasčiausių ir produktyviausių būdų reklamuotis Google paieškos sistemoje. AdWords skelbimai rodomi drauge su kitais Google paieškos rezultatais ir užima geriausias pozicijas. Tinkamai parinkta Google reklama pasiekia itin didelę auditoriją ir padeda didinti verslo apimtis.

Svarbiausias AdWords tikslas yra skelbti reklaminius skelbimus, parenkant tinkamiausius raktinius žodžius, t. y. raktažodžius, atitinkančius klientų užklausas ir siūlomos produkcijos asortimentą. Interneto vartotojas, ieškantis jį dominančios paslaugos ar prekes, į Google paieškos laukelį suveda aktualią raktinę frazę, o Google sistema sugeneruoja šią užklausą atitinkančius rezultatus. Jei užklausa atitinka jūsų siūlomą produkciją, vartotojas mato jūsų reklaminį skelbimą. Tai viena efektyviausių reklamos priemonių, kadangi jūsų reklama nėra įkyri, t. y. ji rodoma tik suinteresuotiems vartotojams, besidomintiems jūsų paslaugomis ar prekėmis. Google AdWords leidžia naudoti įvairaus formato reklamą, kuri gali būti verčiama į skirtingas kalbas ir pritaikoma konkrečioms vietovėms.

Vienas svarbiausių AdWords privalumų yra patogi reklamos apmokėjimo sistema – jūs mokate ne už reklamos peržiūras, o už potencialių klientų paspaudimus ant reklaminių skelbimų. Įvertinus milžiniškus Google lankytojų srautus, jūs gaunate vertingą nemokamą reklamą, t. y. didėja jūsų įmonės ir prekinio ženklo žinomumas, formuojamas teigiamas bendrovės įvaizdis.

Mokesčio už paspaudimo kaina priklauso nuo daugybės atskirų rodiklių ir gali svyruoti nuo kelių centų iki kelių eurų. Nors Google AdWords paskyra gali būti tvarkoma savarankiškai, ekspertai rekomenduoja visais atvejais bendradarbiauti su internetinės rinkodaros specialistais, kurie padės parinkti tinkamiausius raktinius žodžius ir numatys efektyviausias reklamos įgyvendinimo priemones, analizuos statistinius duomenis ir ieškos naujų būdų numatytiems reklamos tikslams pasiekti. Reklamos agentūros užsidirba imdamos administravimo mokestį, kuris paprastai būna įskaičiuotas į galutinę paspaudimo kainą. Tiesa, daugelis reklamos agentūrų prašo papildomų mokesčių už AdWords paskyros sukūrimą ar naudojamų raktinių žodžių skaičių.

Vertinant Google reklamos privalumus, būtina atsižvelgti į tai, kad AdWords neturi minimalaus biudžeto reikalavimo, t. y. jūs patys nusprendžiate, kiek norite investuoti į reklamą. Išlaidos kontroliuojamos, numatant didžiausią dienos biudžetą, kurį bet kada galima keisti, t. y. priklausomai nuo pasiektų rezultatų, biudžetą galima didinti arba mažinti. Reikalui esant, biudžetas gali būti laikinai sustabdomas. Neišnaudoti pinigai niekur nedingsta – reklaminę kampaniją galima pratęsti arba biudžeto likutį palikti naujai kampanijai. Jei norite pajusti realią AdWords naudą, reklamai turėtumėte skirti tokį biudžetą, kuris padėtų atvesti bent 1 000 potencialių jūsų svetainės lankytojų.

 

Google reklama – kad taptum matomas

Kiekvieną dieną internete susikuria šimtai, tūkstančiai interneto svetainių ir visos jos nori būti matomos, visi šių svetainių savininkai nori, kad jų puslapis būtų lengvai prieinamas potencialiems lankytojams. Geriausia to išeitis yra Google reklama, kurios pagalba paprasta reklamuoti savo svetainę atitinkamai žmonių auditorijai. Tačiau apie viską iš eilės.

Tikriausiai sunku būtų rasti žmogų, kuris nėra girdėjęs apie Google paieškos sistemą. Šiandien tai nepaprastai svarbi virtualios erdvės dalis, leidžianti vartotojui iš bet kurio pasaulio kampelio pasiekti ieškomą interneto turinį. Kiekvieną dieną šia paieškos sistema naudojasi neapsakomai didelis kiekis žmonių ir visi jie stengiasi rasti vienokios ar kitokios informacijos. Šiuo tikslu į paieškos laukelį yra įvedami atitinkami žodžių junginiai –  dar kitaip žinomi kaip raktažodžiai. Tačiau net ir toks paieškos procesas tikrai negarantuoja, kad jūsų šviežiai iškeptą internetinę svetainę internautas ras akimirksniu. Tam reikia kur kas daugiau laiko ir veiksmų.

Kad nauja svetainė būtų lengvai surandama Google paieškos sistemoje, turi praeiti nemažai laiko. Dabar yra atliekamos net ir tokių internetinių svetainių optimizavimo paslaugos, kad tik šie tinklapiai būtų lengviau indeksuojami paieškos sistemose. Bet kuriuo atveju visa tai atima daug laiko, o tokių paslaugų kainos dar ir brangiai kainuoja. Kam gaišti laiką, jei galima pasinaudoti tiesiogine Google reklama, kuri už atitinkamą mokestį pati bus pateikiama paieškos naudotojui. Tai patogu ir paprasta.

Google reklamos nauda yra akivaizdi, kadangi jos dėka tik susijusios paieškos metu bus rodoma reklama. Tai reiškia, jog jūsų reklamą matys tik tie žmonės, kurie ieškos tokios internetinės svetainės, kurią jūs jiems galite pasiūlyti. Tai nepaprastai puiki galimybė, leidžianti padidinti savo turimų klientų sąrašą verslo srityje. Potencialūs klientai bei galimi prekių pardavimai – puikūs reklamos rezultatai. Tai pasiekti yra visai nesunku, tačiau už reklamą reikės susimokėti.

Paieškos sistemose reklamuoti savo internetinį projektą yra naudinga, kadangi tai ženkliai padidina lankytojų srautą ir tuo pačių potencialių klientų skaičių. Google reklama padeda pasiekti aukštų rezultatų, todėl išmėginti šią galimybę tikrai vertėtų.

Verslo reklamavimas internete

Vis didesnė dalis Lietuvos verslo persikelia į internetą. Tai nebe naujovė, o privalumas ir netgi būtinybė. Šiandien kokybiškas paslaugas įprasta reklamuoti paieškos sistemose, socialiniuose tinkluose, forumuose, o dabar ir reklaminiuose portaluose.

Reklaminiai portalai? Ar tikrai?

Klaidinga manyti, jog bet kokia reklama yra gera reklama. Galbūt todėl šiandien internete gausu įvairiausio SPAM‘o, lietuviškai dar vadinamo reklaminio šlamšto. Kai informacinių šaltinių internete tiek daug, tiek užsakovams, tiek savo srities specialistams ir net įmonėms darosi vis sunkiau rasti tinkamą reklamos sprendimą. Įprastos reklamos padeda atkreipti tik dalį žmonių dėmesio ir tik retais atvejais tai padeda parduoti paslaugas.

Tuo tarpu reklaminiai portalai, pavyzdžiui, Reklamele.lt siūlo itin patrauklią bendradarbiavimo išeitį. Tai portalas, skirtas įmonėms bei laisvai samdomiems darbuotojams, kurie siekia reklamuoti savo siūlomas paslaugas, prekes ar produktus. Visi specialistai vienoje vietoje!

Kokia nauda iš to Jums?

Jei turite nuosavą verslą ir teikiate paslaugas, tikriausiai norėsite, kad jūsų verslo reklama būtų lengvai matoma klientams, kurie ir ieško būtent jūsų pagalbos. Informacinio pobūdžio reklaminiai portalai vilioja ne tik laisvai samdomus darbuotojus ar įmones, bet ir paslaugų užsakovus, kurie siekia surasti kokybiškas paslaugas. Didelis ir tikslus lankytojų srautas didina pardavimus, todėl ši reklamos išeitis yra inovatyvi.

Nesvarbu, ar tai paslaugos, ar konkrečios prekės, Reklamele.lt ir vienos, ir kitos rūšies verslui suteikia unikalų reklamos sprendimą, orientuotą ne į paprastų žmonių, o į konkrečių klientų auditoriją. Kuo daugiau žmonių ieškos šių paslaugų, tuo didesnė kyla galimybė parduoti.

Ar verta?

Internete gausu ne tik vertingos informacijos, bet ir kokybiškų paslaugų ar prekių. Visa tai pateikiama reklamos forma, kuria užterštas beveik visas internetas. Tokioje plačioje erdvėje specialistams darosi vis sunkiau surasti užsakovų, o užsakovams – profesionalių paslaugų. Būtent taip reklaminiai portalai padeda išspręsti problemą. Jie klientui pateikia aktualią informaciją, o verslo savininkams – pelningą išeitį.

Reklamą galima sukurti įvairiai, tačiau geriausia orientuotis į tikslinę auditoriją, kuriai nereikia per prievartą siūlyti paslaugų, kuri ieško savo srities specialistų ir kokybiškų paslaugų.

Koks SEO tekstų rašytojas yra geras rašytojas?

Jūsų įmonės svetainei reikalingas geras ir įdomus turinys? Norite, kad Jūsų svetainė būtų randama paieškos sistemose? Norite sulaukti daugiau lankytojų ir dar daugiau pirkėjų? Jums reikalingas SEO tekstų rašytojas. Tai profesionalus asmuo, galintis padėti populiarinti Jūsų svetainę, kurdamas specialius paieškų sistemoms patinkančius tekstus. Galite pamanyti, kad SEO tekstai yra paprastas užsiėmimas, tačiau, kad būtų pasiektas geras rezultatas, reikia rinktis tik profesionalias ir kokybiškas SEO paslaugas. Kaip žinoti, ar internete rastas SEO rašytojas yra geras ir patikimas?

Patirtis

Pirmiausia, kiekvienas save gerbiantis rašytojas, siūlydamas savo paslaugas turi pasidalinti savo jau nudirbtais darbais. Tai gali būti jo tekstų pavyzdžiai, puslapių, kuriems jis kūrė tekstus adresai. Taip pat savo svetainėse rašytojai nuolat rašo naujus SEO tekstus, kuriuos galite skaityti ir vertinti jų rašymo kokybę. Manote, kad ne visi rašytojai nori dalintis savo darbais viešai? Visada galima paprašyti, kad toks žmogus atsiųstų savo tekstų pavyzdžių. Tačiau ar tai geras internetinių tekstų rašytojas, jei jo tekstų pavyzdžių nėra internete?

Kokybė

Prieš užsakant iš rašytojo tekstus, patartina pasiteirauti, ar jis kuria kokybiškus tekstus ar visiškus SEO. Jei Jums reikia SEO tekstų, kuriais norite užpildyti savo puslapį, patartina užsakyti kokybiško turinio tekstus, kuriuos labiau vertina Google paieškos sistemos. Taip ne tik užtikrinsite papildomų lankytojų per paieškos sistemas, tačiau ir išlaikysite savo svetainės gerą įvaizdį. Neverta pamiršti, kad kuo rašytojas labiau geba kurti kokybiškus tekstus, tuo daugiau papildomų lankytojų jis Jums gali pritraukti. Kadangi gero turinio tekstą visada malonu skaityti, o nuobodus tekstas gali skaitytojo ir „neužkabinti“.

Kaina

Vienas pagrindinių kriterijų, renkantis rašytoją, žinoma, yra kaina. Nuo ko ji priklauso? Dažniausiai nuo laiko, per kurį bus paruošiami Jūs tekstai ir nuo jų kokybės. Jei Jums paslaugų reikia itin greitai ir vos per kelias dienas Jūs jau norite gauti savo užsakymą, tikėtina, kad tekstų rašytojas už tai paprašys ir kiek didesnės sumos nei įprasta. Kada galima gauti nuolaidą? Dažniausiai tuomet, kai esate nuolatinis užsakovas. Rasti savo nuolatinį SEO tekstų rašytoją yra puikus būdas ne tik užtikrinti sau kokybiškesnes suteiktas paslaugas, bet ir šiokią tokią nuolaidą ar privilegijas.

Social Media arba socialinių tinklų rinkodara

Geri rinkodaros specialistai vadovaujasi principu, jog reikia ne tik koja kojon žengti su permainomis, tačiau gebėti numatyti ateities tendencijas ir visada būti laipteliu aukščiau nei kiti. Naudojami ne tik tokie tradiciniai rinkodaros „įrankiai“ kaip lauko reklamos, reklamos radijuje, televizijoje, spaudoje ar internete, tačiau žengiama ir į socialinių tinklų erdvę. Kalbame apie Social Media rinkodarą, kurią galima apibrėžti kaip rinkodarą socialiniuose tinkluose, turint tikslą plėsti potencialių klientų ratą.

Optimizavimo paieškos sistemoms specialistai iš SEOaudit tokio pobūdžio paslaugą ėmė teikti reaguodami į faktą, jog šiandien socialininiuose tinkluose (Facebook, Twitter, Youtube, Google+, LinkedIn), aktyviai dalyvauja ne tik jauni, tačiau vidutinio ar netgi vyresnio amžiaus asmenys, turintys skirtingą statusą visuomenėje bei užimantys įvairaus pobūdžio pareigas. Tad socialiniai tinklapiai yra puiki niša populiarinti siūlomas prekes ir paslaugas.

Kaip veikia Social Media rinkodara? Visų pirma, sukuriama paskyra socialiniame tinklapyje. Siekiant, jog būtum žinomas socialiniame tinklapyje, reikia pritraukti kuo daugiau žmonių, didinant taip vadinamą gerbėjų ratą. Viena iš galimybių to pasiekti – specialios programėlės, kurių dėka vis daugiau žmonių sužino apie užsakovo veiklą ir plačiau skleidžiama informacija. Sukurtas puslapis nefunkcionuos vien dėl jo egzistavimo fakto. Reikia žmones sudominti, išlaikyti ir vis skatinti sugrįžti. Dėl to publikuojama nauja informacija, gerbėjams teikiamas atgalinis ryšys – tai yra atsakinėjama į jų komentarus, aktyviai diskutuojama. Naudinga inicijuoti įvairiais akcijas bei konkursus, tuo siekiant pardavimo skatinimo.

Kalbant apie socialinių tinklų ir paieškos sistemų santykį, reikia pastebėti, jog kol kas jie didelės įtakos reitingavimui neturi. Vadinasi, nuo to, kaip aktyviai veikiama socialiniuose tinkluose, nepriklauso vieta paieškos sistemų reitinguose. Tačiau esminis socialinių tinklų privalumas yra tas, jog sudominus vieną asmenį, atsiranda didelė tikimybė, kad pastarasis pasidalins informaciją su panašius pomėgius turinčiais ir pritrauks kitus gerbėjus – potencialius klientus.

Prognozuojama, jog laikui bėgant socialinių  tinklų įtaką paieškos sistemoms labai išaugs. Tad jau šiandien vertėtų dirbti šioje srityje, nes rezultatai atsipirks su kaupu.