Pajėgiausios F-1 komandos per pastarąjį dešimtmetį

Formulės 1 pasaulis – tai ne tik greitis, bet ir inžinerijos meistriškumas, strategija bei milžiniška konkurencija. Pastarasis dešimtmetis (2015–2024) F-1 istorijoje buvo itin įdomus, paženklintas dominavimo, pergalių serijų bei didžiųjų komandų kovų.

Galima išskirti tris ryškiausias komandas, kurios turėjo savo eras. Tai „Mercedes“, „Red Bull“ ir dabar dominuoti pradėjusi „McLaren“. Šiame straipsnyje aptarsime būtent šias tris komandas, apie kurias vėliau bus kuriamos legendos.

„Mercedes“ – dominavimo era

Jei reikėtų vienu žodžiu apibūdinti F-1 nuo 2014 iki 2021 metų, tai būtų „Mercedes“. Po naujų hibridinių jėgainių įvedimo 2014-aisiais, „Mercedes“ tapo praktiškai neįveikiama jėga. Komanda laimėjo aštuonis konstruktorių čempionatus iš eilės (2014–2021), o Lewisas Hamiltonas per šį laikotarpį iškovojo šešis iš savo septynių čempiono titulų. Dar kartą titulą nuskynė geras jo bičiulis Nico Rosbergas.

Šios sėkmės priežastys – itin galingas variklis, išskirtinis techninis nuoseklumas bei strateginė komandos vadyba, vadovaujama Toto Wolffo. „Mercedes“ pademonstravo, kad nuoseklus darbas, inovacijos ir nepriekaištinga komandinė disciplina gali atvesti į istorines pergales.

Dabar „Mercedes“ neberodo tokių gerų rezultatų, tačiau komanda įsitikinusi, jog vėliau sėkmė sugrįš. Tuo tiki ir lažybos online analizių ekpsertai, kurie spėja, kad jau kitąmet „Mercedes“ laimės bent vieną titulą.

„Red Bull“ – inovatyvumo ir greičio simbolis

Po „Mercedes“ dominavimo, „Red Bull Racing“ sugrįžo į lyderių pozicijas nuo 2021 metų. Maxo Verstappeno vedama komanda įrodė, kad agresyvus požiūris į aerodinamiką, drąsūs strateginiai sprendimai bei nepriekaištinga lenktynininko forma gali įveikti net galingiausius varžovus.

Nuo 2022 metų įsigaliojus naujoms techninėms taisyklėms, „Red Bull“ tapo dominuojančia jėga – Verstappenas laimėjo čempionatą 2021, 2022, 2023 ir 2024 metais, o komanda susigrąžino konstruktorių taurę.

Nors dabar „Red Bull“ nebeatrodo tokie greiti, o nuo kito sezono dar ir nutrauks bendradarbiavimą su „Honda“, šis etapas vis tiek liks istorijoje. Ypač, kad per jį „Red Bull“ sugebėjo užfiksuoti ir įspūdingą pasiekimą – prieš du sezonus laimėjo absoliučiai visas sezono lenktynes išskyrus vieną etapą, kai Singapūre triumfavo tuomet „Ferrari“ atstovavęs Carlosas Sainzas.

„McLaren“ – pakilimai, nuosmukiai ir atgimimas

„McLaren“ – viena istoriškai stipriausių F-1 komandų, tačiau pastarasis dešimtmetis jai buvo permainingas. Po sunkių metų su „Honda“ varikliais (2015–2017), komanda pradėjo laipsniškai kilti, ypač nuo 2020 metų. Su tokiais pilotais kaip Lando Norrisas ir Oscaras Piastris, „McLaren“ ėmė demonstruoti itin konkurencingą tempą, ypač 2023 ir 2024 sezonuose.

Komandos stiprybė – ilgalaikė vizija, investicijos į infrastruktūrą bei jauni talentai. Galiausiai tai davė vaisių – praėjusiais metais būtent „McLaren“ iškovojo Konstruktorių taurę, o šiemet ši komanda yra čempionato lyderė ir casino online ekspertizių favoritė.

„McLaren“ generalinis direktorius Zakas Brownas pabrėžė, jog būtent komandinis titulas šiai ekipai yra esminis trofėjus, tačiau čempionate lyderiauja būtent minėti Piastris ir Norrisas.

Nors ši komanda neturėjo tokio sėkmingo laiko kaip aukščiau paminėtos ekipos, tačiau šiuo metu būtent „McLaren“ diktuoja madas praktiškai visose trasose, kurios yra šių metų tvarkaraštyje.

Leave a Comment