Reklama internete – rinkos tendencijos

Reklama internete populiarėja kiekvienais metais. Kai kuriose srityse interneto reklamos tempai auga itin greitai, jau aplenkė tradicinėse žiniasklaidos priemonės užsakomą reklamą. Kas nulėmė tokį spartų augimą?

Kaip ir bet kurios kitos žiniasklaidos priemonės, taip ir interneto populiarumas yra tiesioginė priežastis dėl padidėjusių reklamos apimčių. Reklamos internete nebuvo labai daug 2000 metais, kai internetu naudojosi vos 200 000 lietuvių. 2012 metais aktyvių interneto vartotojų skaičius pasiekė 1,5 mln. žmonių iš Lietuvos. + užsienyje gyvenantys tautiečiai. Tokia auditorija negali pasigirt nė vienas laikraštis ar žurnalas, taip pat ir radijas. Milijonas žiūrovų televiziją žiūri per itin retus įvykius, pavyzdžiui Eurovizijos dainų konkursas, Lietuvos krepšinio rinktinės lemiamos kovos svarbiose sporto renginiuose, visą dieną trunkančios labdaros akcijos. Tuo tarpu 1,5 mln žmonių bent kartą internetą atsiverčia be jokių papildomų raginimų ar įvykių.

Reklamos pamatuojamumas yra kita priežastis, dėl kurios reklama internete tapo tokia populiari. Juk ją galima parodyti visiškai tiksliai 235 452 žmonėms. Ar TV galėtų garantuoti tokią tikslią auditoriją. Internetas gali. Galima aiškiai nustatyti, kada turi būti rodoma interneto reklama, kam, kiek kartų ir net kokią žinutę transliuoti. Operuodami tiksliais skaičiais reklamos planuotojai gali nustatyti reklamos atsiperkamumą centų tikslumu. Tai efektyvumo garantas, dėl ši reklamos forma taip paplito.

Interaktyvumas yra dar viena priežastis, dėl kurios verslas renkasi reklamą internete. 360 laipsnių panoramos su jose „įmontuotais“ vaizdo klipais, galimybė peržiūrėti YouTube klipą su 3D akiniais. Galimybė vaizdo klipe vaikščioti ir matyti vaizdą lyg veikėjui – tai tik kelios naujovės, kurios vis labiau skinasi kelią į reklamos rinką. Tai itin pažangiomis technologijomis paremta reklama, kurią kas dieną jaunimas „suvartoja“ šimtais.

Reklamos socialumas yra labai galingas dalykas. Kažkas nufilmavo, kaip koks greito maisto restoranas padarė akciją, kai mėsainis buvo parduodamas po 1 centą, iš karto įkėlė į internetą, video buvo iš karto peržiūrėtas 1 milijoną kartų, restoraną apgulė minia, norinčių įsigyti mėsainį po vieną centą. Reklamos efektyvumas milžiniškas ir visa tai, kad kažkas pasidalino lyg ir mėgėjišku iš pirmo žvilgsnio vaizdo klipu… Iš tikrųjų jį sukūrė profesionali reklamos agentūra, suderino šią akciją su restoranu, šie pasiruošė specialias akcijos sąlygas, kad 1 centas už mėsainį tik tada, kai jis perkamas vienas, o kartu užsakoma didelė talpa Pepsikolos… Tai ne mistika, ne laimingas atsitiktinumas. Tai planuota virusinės reklamos internete kampanija, paplitusi socialiniuose tinkluose Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Foursquare, Google+ ir t.t. Kaip galima pasidalinti reklama televizijoje? Niekaip, nes per tą laiko, kol skambinsite draugui, kad įsijungtų 5 kanalą, reklama bus pasibaigusi. Kažin ar draugas pirks laikraštį vien dėl to, kad pasižiūrėtų reklamą? Internetas atveria nerealias galimybes. Reikia tik reklamą internete suplanuoti ir pasinaudoti visomis įmanomomis mokamomis ir nemokamomis priemonėmis.

Virtualus 3D turas

Interneto reklama tobulėja kas dieną. Kas savaitę atsiranda naujų interneto reklamos formų, kurios padeda verslui save pristatyti geriau, originaliau, efektyviau. Vienas iš tokių interneto reklamos būdų yra virtualus 3D turas.

Virtualus 3D turas yra parengtas naudojant jau nebe naują technologiją – 360 laipsnių fotografiją. Viskas daroma labai nesudėtingai. Padaromos kelios 360 laipsnių panoramos ir jos tarpusavyje sujungiamos specialiais perėjimais. Taip iš vienos nuotraukos galima eiti į kitą ir atgal tiesiog interneto naršyklėje. Tai puikus būdas parodyti tam tikrų patalpų interjerą, eksterjerą, kelis nedideliu atstumu išsimėčiusius objektus.

Demonstruojant panoramas gali skambėti muzika, arba specialiai įgarsintas garso takelis, pasakojantis, ką lankytojas mato nuotraukoje, kuo tie objektai ypatingi, naudingi, patrauklūs. Tokiu būdu sukuriamas labai interaktyvus patalpų ir aplinkinių objektų pristatymas.

Yra posakis – geriau vieną kartą pamatyti, nei dešimt kartų išgirsti/paskaityti. Nė vienas reklaminis straipsnis neperduos tokios informacijos, kaip toks virtualus 3D turas. Net nuotraukų galerija nėra pajėgi parodyti visumos. Taigi, tokia reklamos forma yra labai efektyvi. Vartotojas pats valdo, kur ir ką jam žiūrėti, reiškia, vadovaujamasi visiško atvirumo principu.

Kam tokia reklama reikalinga? Tam verslui, kuriam svarbu save reprezentuoti per interjerą ar eksterjerą. Pavyzdžiui, verslo centras, nuomojantis patalpas biurams. Kaip parodyti, kad automobilių stovėjimo aikštelė yra erdvi? Tik su 360 laipsnių panorama. Šalia stovėjimo aikštelės galima parodyti ir turima konferencijų salę, dideles ir mažas patalpas, vietas rūkymui ir poilsiui, vaizdą pro langą iš balkono ar terasos. Štai jums ir virtualus 3D turas, kurį peržiūrėję būsimieji nuomininkai padarys labai tinkamas išvadas.

Kitas variantas – restoranas su keletu salių ir patalpų. Pirmiausiai parodomas vaizdas iš gatvės, tada vos tik įėjus pro duris. Toliau rodyklėmis parodoma, kur yra kitos patalpos, jaukios nišos VIP svečiams ir t.t. Galima parodyti ir vaizdą, kai visas restoranas yra paruoštas pobūviui, pavyzdžiui, vestuvėms. Tai aiškiai leis matyti užsakovams restorano interjerą ir pasirinkti, ar savo šventę organizuos būtent čia.

Panaudojimo galimybių yra iš ties nemažai, juo labiau, kad tai nėra itin brangi paslauga. Ji kainuoja 400-1500 litų priklausomai nuo 360 laipsnių panoramų skaičiaus, interaktyvumo, įgarsinimo. Įdomiausia tai, kad iš tokio 3D turo galima padaryti ir Youtube video klipą. Bet apie tai – kitą kartą.