Reklama internete – rinkos tendencijos

Reklama internete populiarėja kiekvienais metais. Kai kuriose srityse interneto reklamos tempai auga itin greitai, jau aplenkė tradicinėse žiniasklaidos priemonės užsakomą reklamą. Kas nulėmė tokį spartų augimą?

Kaip ir bet kurios kitos žiniasklaidos priemonės, taip ir interneto populiarumas yra tiesioginė priežastis dėl padidėjusių reklamos apimčių. Reklamos internete nebuvo labai daug 2000 metais, kai internetu naudojosi vos 200 000 lietuvių. 2012 metais aktyvių interneto vartotojų skaičius pasiekė 1,5 mln. žmonių iš Lietuvos. + užsienyje gyvenantys tautiečiai. Tokia auditorija negali pasigirt nė vienas laikraštis ar žurnalas, taip pat ir radijas. Milijonas žiūrovų televiziją žiūri per itin retus įvykius, pavyzdžiui Eurovizijos dainų konkursas, Lietuvos krepšinio rinktinės lemiamos kovos svarbiose sporto renginiuose, visą dieną trunkančios labdaros akcijos. Tuo tarpu 1,5 mln žmonių bent kartą internetą atsiverčia be jokių papildomų raginimų ar įvykių.

Reklamos pamatuojamumas yra kita priežastis, dėl kurios reklama internete tapo tokia populiari. Juk ją galima parodyti visiškai tiksliai 235 452 žmonėms. Ar TV galėtų garantuoti tokią tikslią auditoriją. Internetas gali. Galima aiškiai nustatyti, kada turi būti rodoma interneto reklama, kam, kiek kartų ir net kokią žinutę transliuoti. Operuodami tiksliais skaičiais reklamos planuotojai gali nustatyti reklamos atsiperkamumą centų tikslumu. Tai efektyvumo garantas, dėl ši reklamos forma taip paplito.

Interaktyvumas yra dar viena priežastis, dėl kurios verslas renkasi reklamą internete. 360 laipsnių panoramos su jose „įmontuotais“ vaizdo klipais, galimybė peržiūrėti YouTube klipą su 3D akiniais. Galimybė vaizdo klipe vaikščioti ir matyti vaizdą lyg veikėjui – tai tik kelios naujovės, kurios vis labiau skinasi kelią į reklamos rinką. Tai itin pažangiomis technologijomis paremta reklama, kurią kas dieną jaunimas „suvartoja“ šimtais.

Reklamos socialumas yra labai galingas dalykas. Kažkas nufilmavo, kaip koks greito maisto restoranas padarė akciją, kai mėsainis buvo parduodamas po 1 centą, iš karto įkėlė į internetą, video buvo iš karto peržiūrėtas 1 milijoną kartų, restoraną apgulė minia, norinčių įsigyti mėsainį po vieną centą. Reklamos efektyvumas milžiniškas ir visa tai, kad kažkas pasidalino lyg ir mėgėjišku iš pirmo žvilgsnio vaizdo klipu… Iš tikrųjų jį sukūrė profesionali reklamos agentūra, suderino šią akciją su restoranu, šie pasiruošė specialias akcijos sąlygas, kad 1 centas už mėsainį tik tada, kai jis perkamas vienas, o kartu užsakoma didelė talpa Pepsikolos… Tai ne mistika, ne laimingas atsitiktinumas. Tai planuota virusinės reklamos internete kampanija, paplitusi socialiniuose tinkluose Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Foursquare, Google+ ir t.t. Kaip galima pasidalinti reklama televizijoje? Niekaip, nes per tą laiko, kol skambinsite draugui, kad įsijungtų 5 kanalą, reklama bus pasibaigusi. Kažin ar draugas pirks laikraštį vien dėl to, kad pasižiūrėtų reklamą? Internetas atveria nerealias galimybes. Reikia tik reklamą internete suplanuoti ir pasinaudoti visomis įmanomomis mokamomis ir nemokamomis priemonėmis.

2 mintys apie “Reklama internete – rinkos tendencijos

  1. Ieškant papildomo darbo radau paprastą metodą kaip pasidaryti nemažus pinigus per trumpą laiką. Darbas internete nėra jau toks sudėtingas kuomet turi gerą informaciją kaip uždirbti pinigus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *