Ar vis dar efektyvi lauko reklama?

Šiuolaikiniai miestai tiesiog raibsta nuo reklamos. Kur tik pasuki žvilgsnį, pamatai įmantrų logotipą. Štai ir tentas, reklaminė iškaba nauja. Autobusų stotelėje persiskaitai apie artėjančius renginius, autobuse per televizorių sužinai apie vykstančias akcijas ir vaistų nuolaidas. O kur dar kiekvienos individualios parduotuvės iškabos, plakatai, lentos ir kita reklaminė atributika, kurios vienintėlis tikslas – įvilioti tave į vidų ir ką nors nusipirkti. Tačiau, kaip byloja liaudies išmintis, šuo ir kariamas pripranta. Tai ar nepripratome mes prie reklamos tiek, kad tiesiog jos nebepastebime?

Juk reklama yra verslo būdas komunikuoti su visuomene. Per reklamą sužinome, kur vyksta kokios akcijos. Išgirstame apie išpardavimus, naujus mobiliojo ryšio operatorių planus, renginių datas. Tai būdas naujai kompanijai prisistatyti ir padaryti pirmąjį įspūdį galimam ateities klientui. Tačiau kokia viso to prasmė, jei žmonės po truputį tampa abejingi ir akli reklamos atžvilgiu? Tiesa slypi tame, jog tai tik populiari nuomonė. Iš tiesų reklama dar ir kokia efektyvi, tačiau visuomenė mano, kad ne.

Pripažinkime, ne visiems žmonėms reikalingi, įdomūs ir naudingi tie patys produktai, ir nėra produkto, kuris būtų reikalingas visiems. Kompanijos tai supranta, todėl niekada nesitiki pritraukti visų gatvėje praeinančių žmonių. Kiekviena rimta įmonė turi rinkodaros skyrių, kurio tikslas – suformuoti tikslinę klientų auditoriją, t.y. konkrečią pirkėjų grupę, į kuriuos per reklamą taikysis minėtoji įmonė, norėdama parduoti savo produktą ar paslaugą.

Tarkime, jog esate vidutinio amžiaus žmogus. Turite šeimą, pastovų darbą, žodžiu, jūsų gyvenimas gana stabilus. Jei vieną dieną jūsų kelyje pasitaikys spalvingas reklaminis tentas, skelbiantis apie didelę nuolaidą galingam žaidimų kompiuteriui būsimiems studentams ir mokiniams, tai jūs važiuosit ir pravažiuosit. Toks tentas, net ir pakliuvęs į jūsų akiratį, nepaliks jokio pėdsako jūsų atmintyje. Ir neturėtų – šis reklaminis tentas skirtas ne jums. Jis buvo kurtas kitai auditorijai: jauno amžiaus individams, kurių gyvenimas tik prasideda. Jie neturi stabilių pajamų, todėl nuolaidos visada pritraukia jų akį. Neturi daug atsakomybių ar pareigų, todėl žaidimų kompiuteriai jiems gana patraukli prekė.

Štai ir visa paslaptis: mes manome, kad reklama neefektyvi, nes susidarome tokį įspūdį iš reklamų, kurio mums neaktualios. O tokių yra didžioji dauguma, tačiau niekada nesusimąstome, kai kokia nors į mus nutaikyta reklama ilgam išlieka pasąmonėje.