Po treniruotės skauda raumenis: ką daryti?

sporto klubasPagaliau pasiryžai ir vėl sportuoti: ne nuo rytojaus ar pirmadienio, o čia ir dabar! Stoiškai atkentėjai treniruotę sporto klube, o dabar, sukandęs dantis dėl geliančio raumenų, skausmo, guli lovoje ir bandai ieškoti priežasčių, ką padarei ne taip, jog taip gelia visą kūną. Grįžimas prie treniruočių po ilgos pertraukos, sumažėjęs fizinis aktyvumas, neteisingai atliekami pratimai? Iš tiesų raumenų skausmas (aišku, saikingas maudimas, o ne darbingumą atimantis gėlimas) – dovanėlė, kurią sporto klubas ar treniruotės lauke padovanos kiekvieną kartą, atlikus naujų, raumenims neįprastų pratimų seriją ar tiesiog iš širdies atsidavus treniruotei. Kai kuriems minėtas raumenų maudimas netgi savotiškai malonus: jauti, jog turi kūną, o sporto klubas yra tavo draugas.  Visgi jei tokia būsena kelia fizinį diskomfortą, galite pasinaudoti patarimais, padedančiais sumažinti raumenų skausmą.

Treniruotės programa turi būti sudaryta taip, jog pratimai būtų pritaikyti pagal individualų fizinį pasirengimą bei sudėlioti nuo lengvesnių link palaipsniui didėjančio krūvio. Sporto klubas turi išsunkti prakaitą, tačiau nenuvaryti nuo kojų kaip vergiškas darbas kasyklose!

  • Tempimo pratimai – šventas reikalas. Švelniais tempimo pratimai, judesį užlaikant 10-15 sekundžių, kiekviena treniruotė ne tik turėtų prasidėti, bet ir būti užbaigta (tempiant tas raumenų grupes, kurios buvo treniruotos užsiėmimo metu).
  • Pakankamas vandens kiekis po treniruotės ne tik užkerta kelią dehidratacijos pavojui, bet ir padeda raumenims palaipsniui atsistatyti. Vandens stiklinė skausmo kaip ranka nenuims, bet savo indėlį pastarąjį mažinant įdės.
  • Teigiama, jog vyšnių sultys, imbieras, arbūzas bei ciberžolės – produktai, kurių vartojimas pasižymi raumenų skausmą malšinančiu poveikiu (kokteilis iš šių gal ir ne pats skaniausias gautųsi, bet pabandyti vartoti atskirai tikrai galite).
  • Kontrastingas dušas ne tik mažina celiulitą, bet ir padeda atsigauti raumenims. Po sporto klubo vis vien maudotės, tad, išbandę šį metodą, nieko neprarasite.
  • Mažinti raumenų skausmą galite specialių tepalų pagalba. Tiesa, užuot griebę dažniausiai televizijos reklamose šmėščiojantį produktų, išbandykite natūralias alternatyvas. Teigiama, jog arnikos (vaistažolinis augalas) tepalas pasižymi itin efektyviu skausmą malšinančiu poveikiu.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *